Lierse Serviceclubs schenken scholen 50 laptops

Dankzij een samenwerking tussen Kiwanis Lier Twee Neten, Rotary Lier en Lions Lier Twee Neten kunnen 50 kansarme leerlingen genieten van onderwijs op afstand. De 3 serviceclubs brachten bijna €16.000 samen en kochten hiermee 50 laptops.

Lierse serviceclubs schenken scholen 50 laptops voor kwetsbare leerlingen

3 Lierse serviceclubs schenken 50 nieuwe laptops aan verschillende lokale scholen. De scholen gaan de computers verdelen onder leerlingen in kwetsbare situaties, zodat ook zij tijdens de coronacrisis op een vlotte manier afstandsonderwijs kunnen volgen.

Begin deze week lanceerde de stad Lier een oproep aan bedrijven en inwoners om nieuwe of tweedehands laptops of tablets te schenken aan de Lierse scholen. Voormalig schepen Anja De Wit, die computerwinkel STS runt en zelf moeder is, nam deze oproep ter harte. De Wit sprak distributeur D&D uit Sint-Niklaas aan. Die stemde ermee in om 50 laptops te verkopen aan fabrieksprijs, een aanzienlijke korting.

Toch moest er nog steeds € 16.000 betaald worden. Die som werd uiteindelijk verzameld door serviceclubs Lions Lier Twee Neten, Rotary Lier en Kiwanis Lier Twee Neten. STS zal verder instaan voor de logistieke afhandeling van en de toestellen zo snel mogelijk bezorgen.

Naast deze levering is er volgens coördinerend schepen Annemie Goris (N-VA) nog steeds nood aan een dertigtal computers.

recent nieuws

Blijf op de hoogte

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.